Σκοπός του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης είναι η δημιουργία, η ανάπτυξη, η οργάνωση και η υλοποίηση μουσικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ενήλικες 65+ από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και η παρουσίαση των μουσικών ειδών από την ελληνική αρχαιότητα, το Βυζάντιο και το νεότερο ελληνικό και ευρωπαϊκό μουσικό πολιτισμό.

Η δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι αναγκαία και ωφέλιμη για ενήλικα άτομα που βρίσκονται κοντά στο στάδιο της συνταξιοδότησης ή και μετά από αυτό. Είναι απαραίτητο, λοιπόν να αναπτυχθούν εκπαιδευτικά προγράμματα που θα προσφέρουν μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας λύσεις στο ζωτικό θέμα του «ευ ζην» ενισχύοντας έναν πιο θετικό τρόπο ζωής όπου η τέχνη θα αποτελεί ένα βασικό πυλώνα αυτής της αντίληψης. Η εκπαίδευση μπορεί να συνεισφέρει σε αυτή την κατεύθυνση ενισχύοντας την προσπάθεια για σωματική και πνευματική υγεία, καθώς και την προσωπική ικανοποίηση. Όπως έχει δείξει ένα πλήθος παραδειγμάτων διεθνώς, όταν ικανοποιούνται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των ηλικιωμένων, επέρχονται ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για τους ίδιους (κατακόρυφη άνοδος των δεικτών ψυχικής και σωματικής υγείας), όσο και για τον ανθρώπινο περίγυρό τους. Η έλλειψη κινήτρων για τα ηλικιωμένα άτομα οδηγεί σταδιακά σε εκφυλιστικές ασθένειες του εγκεφάλου, ενισχύει τον κοινωνικό απομονωτισμό και τα οδηγεί σε μια κακή ποιότητα ζωής.

Η δημιουργία μιας μουσικής εκπαιδευτικής διαδικασίας από το ΚΩΘ θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής ατόμων με ηλικίες 65+ και ΑΜΕΑ και θα τους προσφέρει περισσότερη ενασχόληση με τη μουσική τέχνη.

Στόχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι η εκπαίδευση και η επιμόρφωση σχετικά με την ιστορία της μουσικής (αρχαία, βυζαντινή, νεότερη ελληνική και ευρωπαϊκή) και, ειδικότερα, με τις ομοιότητες που τις συνδέουν διαχρονικά.

Τα προγράμματα παρέχουν τις βασικές γνώσεις για τη μελέτη της μουσικής, αλλά, συγχρόνως δημιουργούν και τη δυνατότητα για την περαιτέρω μόρφωση των συμμετεχόντων.

Εστιάζουν:

  1. Στο ιστορικό υπόβαθρο της μουσικής, όσον αφορά στη γένεση και την εξέλιξή της,
  2. Στην τέχνη και τη μουσική δημιουργία,
  3. Στη καλλιτεχνική αξία που αποκτά η μουσική και ο μουσικός,
  4. Στην αλληλεπίδραση εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.

Επιδιώκουν την εξοικείωση με τον ήχο και τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή της μουσικής δημιουργίας.